Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: Belastingvergoeding van € 0,19  (gelezen 438 keer)
Marc
Forumlid

« Gepost op: Februari 06, 2010, 11:32:14 »

Hoi allemaal,

voor de kosten die ik maak mag ik € 0,19 per kilometer van de winst aftrekken. Dit bedrag is een aantal jaren vastgezet (toen zelfs naar beneden, ik meen dat het eerst 59 guldencent was)en nooit verhoogd.
Terwijl alle autokosten (vooral benzine en diesel) wel flink gestegen zijn.

Straks moet ik nog meer per kilometer gaan betalen, maar is de belastingdienst ook van plan die aftrekbare post van € 0,19 per km. te verhogen?

Vast niet!  bonk
cobes
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: Februari 06, 2010, 07:49:04 »

ik vind, mijn mening Grin zakelijke auto's evenveel betalen als particulieren en geen aftrekpost meer voor deze. want in princiepe is dit gewoon verkapte bedrijfs ondersteuning mag niet eens van europa.
en is ook niet nodig er rijden zeer veel zakelijke auto's rond betalen minder belasting enkrijgen eigenlijk geld terug als ze de belasting goed hebben ingevuld.
het wordt tijd dat in nederland eens man en paard wordt genoemd zodat we allemaal gezamelijk de kosten betalen en niet het zakenleven wat het meest op de weg zit goedkoper uit laten zijn.
vele zakelijke kilometer kunnen ook met de bus of trein worden gedaan, maar een autootje is makkelijk en veel goedkoper voor het bedrijf.
zolang die verhouding scheef blijft komen we nooit van de files af.
Pagina's: [1]
  Print  

Ga naar:  

Welkom

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Zoek

Forum menu

Nieuws
Nieuws: Kilometerheffing forum, begonnen omdat ik mijn vragen over de kilometerheffing maar niet beantwoord krijg! Hopelijk kunnen we elkaar op deze manier verder helpen.