Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: Buitenlandse kilometers onderzoeken  (gelezen 505 keer)
Teije
Administrator
Forumlid

« Gepost op: Januari 24, 2010, 07:28:04 »

Wij rijden ca. 22.000 km. per jaar en daarvan 7.000 tot 10.000 in het buitenland. Voor zover ik begrijp betaal ik alleen kilometerheffing over de kilometers binnen Nederland. Maar de overheid wil me belasten voor alle km's die het kastje registreren, want tenslotte willen ze ivm de privacy de gegevens niet al te goed onderzoeken ( nono) .

Dat betekent dus dat ik waarschijnlijk moet verzoeken om de vastgelegde gps-gegevens te laten onderzoeken waarmee ik dus zelf een stuk privacy moet afstaan om te bewijzen dat die kilometers buiten de heffing vallen. Dat zou ik zeer ongepast vinden en rieken naar een soort van omgekeerde bewijslast, waarbij ik mijn privacy moet opgeven om te bewijzen dat de overheid mij onterecht belasting wil berekenen (waar ik sowieso al niet voor was...). Hoe denkt men dit te gaan doen?
cobes
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: Februari 06, 2010, 07:12:34 »

met GPS kunnen ze best wel afbakenen of je in nederland rijd of niet. justitie wil en zal meekijken, de leas bedrijven willen ook graag over deze gegevens beschikken, meerdere bedrijven zouden graag die gegevens hebben, ook de belasting zou graag mee kijken, en op de site van de ANWB heb ik gelezen dat ze allerlei lukratieve diensten willen gaan aanbieden met dat kastje, ze kunnen ook de motor van de auto stop zetten er zit ook een GSM in die ze op afstand kunnen aan zetten en stiekem meeluisteren wat er in de auto gezegt wordt.
over die buitenlandse kilometers hoef je je niet druk te maken, belgie doet gelijk mee met holland en dus ga je daar ook betalenwat hun met jou privatie doen?? ik durf het niet te zeggen
duitsland heeft nu toch ook al aangegeven mee te willen doen ze zullen wachten tot nederland de kinder ziektes er uit gehaald heeft en dan volgen, wordt dus een dure vakantie op de wintersport en dan in de zomer nog een keer naar Spanje gaat de lol er wel af.
Pagina's: [1]
  Print  

Ga naar:  

Welkom

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Zoek

Forum menu

Nieuws
Nieuws: Kilometerheffing forum, begonnen omdat ik mijn vragen over de kilometerheffing maar niet beantwoord krijg! Hopelijk kunnen we elkaar op deze manier verder helpen.