Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: Wie heeft er nut bij de afschaffing van de BPM  (gelezen 488 keer)
Teije
Administrator
Forumlid

« Gepost op: Januari 24, 2010, 08:10:59 »

In mijn omgeving ken ik slechts een enkeling die wel eens een nieuwe auto heeft gekocht, de overgrote meerderheid (95%) koopt altijd tweedehands. Er wordt wel eens gemeld hoeveel nieuwe auto's er verkocht worden, maar hoeveel procent daarvan wordt bedrijfsmatig ingezet of door mensen met een bovenmodaal inkomen gekocht. Ik denk dat de meeste mensen weinig nut hebben van het afschaffen van de bpm en dat voordeel dus maar naar een hele kleine groep gaat die het waarschijnlijk toch al wat beter heeft;

Het meerekenen van het 'voordeel' van de afschaffing ervan vind ik dus zeer misplaatst voor de 'gewone' mens.
cobes
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: Februari 06, 2010, 07:03:20 »

ik denk(en ik hoop) dat Eurlings niet goed opgelet heeft op school vroeger,want als hij wel opgelet heeft en ook nog goed kan rekenen denk ik dat hij zit te liegen.

als straks met kilometerheffing je draagkrachtig genoeg bent om elke 4 jaar een nieuwe auto te kopen dan ben je volgens Eurlinks goedkoop uit omdat je dan geen BPM betaald op de aanschaf, nou dat klopt helemaal de BPM is eraf, maar daarvoor in de plaats is de Co2 heffing gekomen zodat jein de meeste gevallen zelfs nog duurder uit bent. het is al berekend dat de meeste auto's in prijs stijgen tot wel 10 %

ik heb net een nieuwe camper gekocht, heel bewust een wat zwaardere omdat je dan niet zo snel over je gewicht heen bent ik heb voor die camper 12000 eurie BPM betaald, nu al is de wegenbelasting 6% gestegen die 6% dat is nog een keer BPM omdat er nu mensen nieuwe auto's kopen mag ik hun BPM betalen, terwijl eurlings daar al Co2 heffing voor heeft gebeurd.

in Engeland hebben ze Robin Hood; hij neemt van de rijken en verdeeld het onder de armen.
wij hebben Camiel Eurlings; hij neemt van de minderdraagkrachtigen en schenkt dat aan zijn eigen klubje de meerdraagkrachtigen.
Pagina's: [1]
  Print  

Ga naar:  

Welkom

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Zoek

Forum menu

Nieuws
Nieuws: Kilometerheffing forum, begonnen omdat ik mijn vragen over de kilometerheffing maar niet beantwoord krijg! Hopelijk kunnen we elkaar op deze manier verder helpen.