Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: ANWB enquete en gemopper over rekeningrijden  (gelezen 478 keer)
Wynn
Forumlid

« Gepost op: Februari 06, 2010, 10:18:27 »

Tije ik weet niet of ik op het juiste plekje mijn topic begin maar goed...

Ik heb de enquete die niet echt duidelijk was van de ANWB ingevuld gewoon omdat ik tegen de kilometerheffing ben.. om een aantal redenen die je hier al genoemd hebt. Hoe gaan ze met je privacy om? Hoe zit het met de in het buitenland gereden km als je dat dus niet bij kan houden .. je zal maar langs de grens wonen en in Duitsland of Belgie je boodschappen halen omdat je het zo gewend bent.. dan is de wegenbelasting die we nu hebben netter dan wat we krijgen. Rijden per gereden km. Het klinkt zo mooi maar het word zoveel duurder anders waren ze niet eens begonnen over dit systeem.
Nog even en je word geregistreerd op diverse plekken op de snelweg.. gescand.. vervolgens collecteren ze gelijk het geld van je rekening want dat is het goedkoopst! Daar gaan we vast heen. Gelijk maar even de openstaande andere belasting pinnen en de boetes als je die nog open hebt staan voor je de acceptgiro binnen hebt. (wat nu een week of 5 duurt.. weet ik uit ervaring   Roll Eyes ) volgens mij kunnen ze ook geen zekerheid geven over hoe ze met je gegevens om gaan.. er werd hier en daar al geopperd dat er in speciale gevallen *jaja* gebruik voor andere dingen van gemaakt kan worden en dan hebben ze het inderdaad over opsporing van mensen. (gelezen in de krant en gehoord over het nieuws) Nu wil ik niet gelijk in paniek raken.. maar goed als ik de afgelopen jaren terug ga kijken.. de spitsstrook is een FLOP heeft enorm veel geld gekost... en werkt nagenoeg niet. De brug bij de A6 is een aanfluiting en zorgt nog steeds voor problemen met het wegdek voor vrachtwagens de bedrijven hebben een enorme kostenpost gehad die normaal gesproken van de A6 gebruik maakten toen ze bezig waren alles sterker te maken omdat de brug niet geschikt was voor zoveel (vracht)auto's. Ik denk dat er nog wel meer voorbeelden te noemen zijn maar deze kwamen op. Al het asfalt is stuk momenteel vanwege het weer dus rijkswaterstaat heeft heel veel te repareren het komende jaar.. maar er komt zoveel geld binnen via de accijnzen van brandstof en de wegenbelasting die we met zijn allen betalen.. we zijn één van de landen die het hoogst belast worden voor de auto.

Wat me ook niet zint is dat er met een loting besloten word wie er met een rekeningrijdenkastje mogen beginnen!! Dus die mogen per km gaan betalen en de rest de *oude*regel via de wegenbelasting wat we nu allemaal hebben.. hoe gaat die loting... pakken ze dan de mensen waarvan ze weten dat die pro saldo goedkoper uitzijn met de km heffing... zodat ze daar mee kunnen gaan schermen en hebben we daarna met zijn allen gewoon teveel km gereden omdat we in ene meer zijn gaan rijden?
Het eerste kastje betaald de overheid voor iedereen zeggen ze daarna moet we bij elke auto die we dan gaan rijden een nieuw kastje *kopen* .. ik weet het niet hoor maar iedere keer als ik over km heffing nadenk rent mijn portemonnaie weg en verschuilt zich in een donker hoekje..

Sorry hoor maar we kunnen zo goed rekenen en oplossingen zoeken voor water en overstromingen, we bouwen goeie bruggen, dijken, wegen enzo want we zijn Nederland.. en nu blijkt dat ze niet eens meer kunnen berekenen hoeveel een brug hier moet houden en hoe ze asfalt voor ons type weer en inderdaad hier en daar een strenge winter maken.. het lijkt me stug.. het gaat om 1 ding en dat is geld binnenslepen voor andere dingen dan voor het verkeer en voor de automobilist.. ze zeuren over het openbaar vervoer maar als je ziet hoe dat ingekrompen is.. de mensen hier in de kop van Noord Holland/ West Friesland hebben nog steeds enkelspoors 2 treinen per uur naar Enkhuizen.. ze moeten elkaar passeren bij bepaalde stations.. de bussen.. jaja.. we hebben er 1tje.. die de afgelopen jaren alleen een rondje door Enkhuizen reed.. en nu helemaal naar Venhuizen gaat een keer of wat per dag.. daar zitten drie paardekoppen in omdat iedereen met een zucht begrepen heeft dat we op het openbaar vervoer niet hoeven te bouwen.
Als mijn auto het niet doet moet ik om op mijn werk te komen met de bus naar Hoorn .. dan met de trein naar Enkhuizen en dan met de bus een paar haltes als die er staat meestal is die dan net weg of 3kwartier wachten.. dan nog een half uur lopen .. en met de auto 20 minuten rijden versus openbaar vervoer 2 uur en een kwartier.
Bovendien is het openbaar vervoer heel duur! En als daarom autorijden nog duurder gemaakt moet worden.. dan word het onbetaalbaar om op je werk te komen .. en om je sociale leven te houden.. ze zijn lekker bezig in Politiek Den Haag... in mijn ogen helpen ze onze economie om zeep...

MAAR ik hoef niet over de snelweg dus spitsrijden daar heb ik *meestal* niets mee te maken oh hoera!! Dan kan ik daar misschien mn brood voor kopen!
« Laatste verandering: Februari 06, 2010, 10:44:00 door Wynn » Gelogd
cobes
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: Februari 06, 2010, 07:27:48 »

Anwb laat zijn leden in de steek, die hele vragenlijst van de ANWB kun je zo in de prullebak gooien, is een zoethoudertje en nog een hele slechte ook de anwb is een van de mede bedenkers van dit gebeuren, en dan zonder hun leden te raadplegen . dat is niet de taak van de ANWB maar van woerkom moest even belangrijk doen, nou mijn lidmaatschap zijn ze in iedergeval kwijt.

en let wel ik ben voor kilometerheffing , maar niet zoals ze het nu doen, ik betaal 1500 euro om 10000km te mogen rijden straks, een bedrijf mag voor dat zelfde geld 90000km rijden, hoezo de vervuiler betaald???
wij mowten die vuilak betalen. Bovendien is dat hele Co2 verhaaltje ook een grote leugen waarbij op dit moment wel elke week een nieuwe leugen boventafel komt.
Pagina's: [1]
  Print  

Ga naar:  

Welkom

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Zoek

Forum menu

Nieuws
Nieuws: Kilometerheffing forum, begonnen omdat ik mijn vragen over de kilometerheffing maar niet beantwoord krijg! Hopelijk kunnen we elkaar op deze manier verder helpen.